Kinderoppas en Opstap

Kinderoppas:
Grote Kerk (gebouw ‘t Gasthuus naast de fietsenstalling):   De dienst van 9.30 uur
Opstandingskerk:                                                                            De dienst van 9.30 uur en van 16.30 uur

Opstap (3-6 jaar):

Kinderoppas
Tijdens de ochtenddiensten en middagdienst is er Kinderoppas. Kinderen van 0-6 jaar zijn hier van harte welkom om te spelen en te kleuren. De kinderen krijgen een koekje bij de oppas. Drinken graag zelf meenemen in een beker met naam.

Opstap
Kinderen van 3-6 jaar kunnen ook halverwege de dienst naar Opstap (ochtenddienst) of de Kinderoppas (middagdienst).
Tijdens de collecte die net voor de preek gehouden wordt, kunnen de kinderen de kerk(zaal) verlaten om naar Opstap of de Kinderoppas te gaan.

Achterin de kerk worden zij opgewacht door een leidster.
Grote Kerk: achterin bij de uitgang bij de fietsenstalling.
Opstandingskerk: hal achter de kerkzaal.

De kinderen gaan dan mee met de leidster naar de Opstapruimte:
Grote Kerk: Bovenzaal van ‘t Gasthuus (gebouw naast de fietsenstalling)
Opstandingskerk: Achterste ruimte naast de kerkzaal.
Kinderen die nog te klein zijn om mee naar de kerk te gaan, maar wel al 3 jaar zijn, kunnen eerst bij de Oppas gebracht worden en gaan dan halverwege mee naar Opstap.

Wilt u uw kind voor de kerkdienst inschrijven op de lijst als hij/zij naar Opstap komt?
Dan weten wij óf en hoeveel kinderen er opgehaald moeten worden.
Deze lijst ligt klaar in de oppaszaal.

Wat is Opstap?
Opstap is een methode van de HGJB en is voor kinderen van 3-6 jaar.
De methode is bedoeld om onze kinderen:

• Vertrouwd te laten raken met Bijbelse verhalen.
  • God te leren kennen door de Bijbelse verhalen.
  • De kennis en boodschap op hun niveau vertalen naar het dagelijks leven.
  • Kennis te laten maken met de kerk en met name de liturgie van de eredienst.

Het programma ziet er als volgt uit:

• Een binnenkomer: het Opstap liedje
  • Introductie: met pop Rik
  • De Bijbel open: vertelling
  • Bidden en zingen
  • Verwerking

Wanneer er nog vragen zijn, kunt u mailen naar:
oppasdienst@hervormdnijkerk.nl